Borde jag inte vara glad som fortfarande har mitt liv i behåll?

Borde jag inte vara glad som fortfarande har mitt liv i behåll?

Jag borde vara glad och lycklig som har mitt liv i behåll- och det är jag! Men jag kommer aldrig kunna bli densamma person jag var sommaren -09, innan allting upptäcktes. 

Det blir bättre och bättre för var dag som går. Jag börjar förstå vad som hänt och det lägger sig långsamt. Men det finns fortfarande de gånger då alla tankar tittar fram. 
Stunden då jag sitter ensam och inte har något speciellt att koncentrera mig på eller någon/något som får mig att tänka på annat, då är det bara cancern som flyger runt i mitt huvud. Det var för mycket som hände på son kort tid. Det tar ett tag att bearbeta allting som hänt och det finns också de saker som jag inte kommer kunna bearbeta. Jag kommer aldrig att inse att jag en gång ville dö. Att jag frivillig ville hoppa ut genom ett fönster för att jag mådde så dåligt av cellgifterna.
”Tiden läker alla sår”, gör det verkligen det? 
Cancern kom inte bara och sedan gick igen. Utan den kom, gick och tog med sig en del av mig och mitt liv. Jag kommer alltid att ha ett öppet sår som inte kommer att kunna läkas med tiden. Det är som ett pussel- Det blir inte helt förrän den sista pusselbiten är på plats.  

Jag vann ett liv tillbaka, men det var inte mitt liv jag vann..
Jag borde vara glad och lycklig som har mitt liv i behåll- och det är jag! Men jag kommer aldrig kunna bli densamma person jag var sommaren -09, innan allting upptäcktes.

Det blir bättre och bättre för var dag som går. Jag börjar förstå vad som hänt och det lägger sig långsamt. Men det finns fortfarande de gånger då alla tankar tittar fram. 
Stunden då jag sitter ensam och inte har något speciellt att koncentrera mig på eller någon/något som får mig att tänka på annat, då är det bara cancern som flyger runt i mitt huvud. Det var för mycket som hände på son kort tid. Det tar ett tag att bearbeta allting som hänt och det finns också de saker som jag inte kommer kunna bearbeta. Jag kommer aldrig att inse att jag en gång ville dö. Att jag frivillig ville hoppa ut genom ett fönster för att jag mådde så dåligt av cellgifterna. 


Tiden läker alla sår”, gör det verkligen det? 
Cancern kom inte bara och sedan gick igen. Utan den kom, gick och tog med sig en del av mig och mitt liv. Jag kommer alltid att ha ett öppet sår som inte kommer att kunna läkas med tiden. Det är som ett pussel- Det blir inte helt förrän den sista pusselbiten är på plats.  



Jag vann ett liv tillbaka, men det var inte mitt liv jag vann..



Kommentarer
Postat av: Fighter

Fick cancerdiagnos våren-09 och är just nu "frisk".

Känner igen så mycket av det du skriver.



Varma styrkekramar!

2011-07-09 @ 21:58:37
URL: http://fighterfighter1.blogspot.com
Postat av: Cissi

hej, jag kom precis in på din blogg. Jag sitter med tårar i ögonen och man blir påmind om hur skört livet verkligen är. Vilken kämpe du är tjejen. Jag tycker så synd om dig som har fått genomgå detta, men självklart glad över att du överlevde. Jag har en kronisk sjukdom som gör att jag hela livet får äta mediciner, har spenderat ganska mycket tid på sjukhus och mått riktigt dåligt, men aldrig så det varit livshotande. Jag kan bara föreställa mig hur det måste kännas att vara i din sits. Jag har mått så dåligt att jag bett om att bara få svimma av så jag kan få vakna när allt är bra igen. Men min sjukdom är ingenting mot vad du varit med om. Jag avskyr cancer. Det är en fruktansvärd sjukdom som inte borde få finnas. Jag blir så otroligt imponerad över dig, vilken otrolig kämpe du är! Många gånger tänker du säger "Ja, men vad har jag för val?" Och säkert är det så, man tvingas att kämpa, oavsett om man orkar eller ej. Men jag vill bara skicka en massa kramar här, och säga att wow vilken tjej du är. Jag hoppas och ber att du ska få lycka och må bra för resten av ditt liv. Inget gör så ont i mitt hjärta än att läsa om cancer. Båda mina far föräldrar har dött i cancer, min pojkväns pappa fick cancer. Förhoppningsvis så kommer det inte närmare mig än så. Men ja, jag vill bara säga att vilken fantastisk tjej du är, och du verkar vara en underbar person. och jag hoppas av hela mitt hjärta att du får ett bra och friskt fortsatt liv. Många kramar.

2011-07-09 @ 23:33:19
Postat av: När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Tack Jennifer! Tråkigt att höra att du också har det! Hoppas att du inte blir steril. Har dom sagt något om det eller? Kram på dig! En riktig kämpe är du!

2011-07-10 @ 13:22:10
URL: http://bissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: