Jag vill inte ha pengarna

"Jag vill inte ha dessa pengar om jag så skulle kunna få tillbaka mitt finger!"
Jag fick nyss hem ett brev från Länsförsäkringen angående ärrersättningen av min hand. Och det finns så många människor som skulle kunna döda för att få flera tusen kronor in på sitt konto. Men jag vill inte ha dessa pengar! Visst, jag kan använda de till att göra en ny operation på handen och göra mitt ärr mindre synligt eller någonting. Men jag kan ju inte köpa tillbaka mitt finger?! 
Om det så vore att jag fick välja mellan en halvmiljon kronor eller att få tillbaka mitt finger- jag hade valt fingret! Det finns ingen som förstår eller inser vad Cancern har medfört. Att inte kunna använda den hand man i princip använder till allting fullt ut, det är jobbigt! Sen att den inte ser ut som riktiga händer ska se ut, det gör det ännu värre... Jag hade gjort vad som helst för att få tillbaka mitt högra ringfinger igen! 








Kommentarer
Postat av: li

2011-05-29 @ 16:55:08
Postat av: Linnea

förstår exakt hur du känner<3 fick också flera tusen för mitt ärr och ben, men egentligen vill jag inte heller ha pengarna, jag vill hellre ha ett riktigt ben...



kram!

2011-05-29 @ 16:57:36
URL: http://liinnearummel.blogg.se/
Postat av: När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Förstår hur du känner, inga pengar i världen kan ersätta det. Har samma problem som dig, man skulle kunna göra vad som helst för att se ut normal ut igen.



Hejar på dig!

2011-05-29 @ 18:00:00
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Saara - 19 år Med syndromet "klippel trenauay"

Hittade in på din blogg idag. Har läst igeom lite och du verkar vara en jätte tuff tjej! :)

Jag förstår hur du känner med fingret. Har dock inte blivit av med något på handen men har amputerat bort ena benet. :/

Helst vill man ju ha tillbaka det som är borta. Fast en frisk del.



Kram på dig!

2011-07-14 @ 23:33:35
URL: http://flickansaara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: