Vägen till beskedet - DEL 1 av 3

Det var en solig sommardag i slutet av Juli- början av Augusti 2009, då jag och en tjejkompis satt och fika nere vid havet. Helt plötsligt känner jag någonting som inte riktigt stämmer Något som känns som en stor bula. Jag kollar på min högerhand och säger något i stil med -"Titta! Jag har en stor knöl på handen. Jag har fått cancer!" 
Jag ringde direkt till min mamma, som själv jobbar inom sjukvården och sa att jag hade upptäckt en stor knöl på handen. Men då svarade hon- "Det är nog ingen fara. Det är säkert bara en fettknöl."
Jag och Johanna, som då var med mig skämtade om att det var Cancer. Jag själv visste inte ens vad Cancer var för något. Jag trodde det var något som bara äldre kunde drabbas av och något man inte kan vinna över.

Dagarna gick och jag tänkte inte mer på knölen som fanns där. Tills en dag kom, då jag satt och väntade på bussen på väg hem från skolan. Jag insåg att knölen hade blivit mycket större. Den var stor som ett ägg, och handflatan hade inte längre en liten "grop", utan den var helt rak och platt. Mitt ringfinger fungerade inte som det skulle, det gick inte att räta på det, eller att trycka ihop det med de andra fingrarna utan att jag var tvungen att anstränga mig. 
Jag blev fort trött i handen och den började göra ont.....


Fortsättning följer.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: