Att släppa någon inpå livet

Att släppa någon inpå livet
Jag vet hur känslan är av att känna sig ensam och bli lämnad utan någon förklaring. Jag har byggt upp en mur som är svår för andra att ta sig igenom.
Det spelar ingen roll vad det gäller, vänskap eller kärlek, men jag har märkt med tiden att det krävs mycket för att jag ska släppa in en ny människa inpå livet. Jag blev lämnad av så kallade ”vänner” när jag blev sjuk men jag fick aldrig någon förklaring till varför. 

Har jag rätten till att stänga ute folk, stänga ute omvärlden?
Jag tvekar ofta på att berätta om min historia när någon ny människa dyker upp, men samtidigt vill jag att dom ska veta den. Jag har fått svårt att lita på de människor som dykt upp efter min sjukdomstid, dom som inte har varit med om det värsta, dom som jag inte vet hur dom hade reagerat. Jag går ofta och funderar ’är detta bara en så kallad ”tillfällig vän”, kommer hon/han sticka ifall jag får återfall.’ Det finns så många anledningar till varför jag byggt upp en mur. Men den största anledningen är för att jag är rädd.
Jag vet hur känslan är av att känna sig ensam och bli lämnad utan någon förklaring. Jag har byggt upp en mur som är svår för andra att ta sig igenom.
-
Det spelar ingen roll vad det gäller, vänskap eller kärlek, men jag har märkt med tiden att det krävs mycket för att jag ska släppa in en ny människa inpå livet. Jag blev lämnad av så kallade ”vänner” när jag blev sjuk men jag fick aldrig någon förklaring till varför.
Jag tvekar ofta på att berätta om min historia när någon ny människa dyker upp, men samtidigt vill jag att dom ska veta om den. Jag har fått svårt att lita på de människor som dykt upp efter min sjukdomstid, dom som inte har varit med om det värsta, dom som jag inte vet hur dom hade reagerat. Jag går ofta och funderar ’är detta bara en så kallad ”tillfällig vän”, kommer hon/han sticka ifall jag får återfall.’ Det finns så många anledningar till varför jag byggt upp en mur. Men den största anledningen är för att jag är rädd.
-
You know my name, but not my story.


Kommentarer
Postat av: När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Känner precis likadant, släpper inte in någon på livet längre. För rädd att bli lämnad ifall något händer igen, ett återfall ett liknande. Varför skulle nya vänner vara annorlunda än mina gamla, så känner jag ibland. Men man ska ju såklart inte döma alla, det är nog bara ett sätt att "skydda" sig själv från att bli sårad. Ond cirkel de där..



Finaste du <3

2011-11-29 @ 14:32:06
URL: http://bissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: