Vem hade jag varit om cancern aldrig kom på besök?

Vem hade jag varit om cancern aldrig kom?
Cancer har gjort mig till en helt annan människa än den jag var tidigare. Både på gott och ont. Jag uppskattar livet mycket mer och påstår inte att ”livet suger” ifall jag inte får göra någonting som jag verkligen vill göra. Jag ser på livet ifrån en annan synvinkel. Jag tänker inte på samma sätt som en vanlig och frisk människa gör, en person som aldrig varit i närheten av sjukdomen kan ibland inte förstå hur jag tänker och jag förstår dom. Men samtidigt önskar jag att många fler kunde se livet från samma perspektiv som jag, uppskatta det mer och inte ta det för givet. Det finns så många fina människor som försvunnit alldeles för fort. Men det är de människorna vi ska göra stolta. Vi ska titta upp på änglarna i det blå och leva våra liv, inte bara för oss själva utan också för dom.
Cancern har gjort mig till en helt annan människa än den jag var tidigare. Både på gott och ont. Jag uppskattar livet mycket mer och påstår inte att ”livet suger” ifall jag inte får göra någonting som jag verkligen vill göra. Jag ser på livet ifrån en annan synvinkel. Jag tänker inte på samma sätt som en vanlig och frisk människa gör, en person som aldrig varit i närheten av sjukdomen kan ibland inte förstå hur jag tänker och jag förstår dom. Men samtidigt önskar jag att många fler kunde se livet från samma perspektiv som jag, uppskatta det mer och inte ta det för givet. Det finns så många fina människor som försvunnit alldeles för fort. Men det är de människorna vi ska göra stolta. Vi ska titta upp på änglarna i det blå och leva våra liv, inte bara för oss själva utan också för de människor som kämpade in i det sista men snubblade på mållinjen. 

- "Det är endast kroppen som dör, själen lever vidare." 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: