Smärtan som aldrig försvinner.

Jag blundar och kopplar bort allting som finns runt omkring mig, men det är då alla de minnena kommer tillbaka då jag låg där på sjukhusbädden, skrikandes och gråtandes p.g.a smärta. Smärtan inombords av att jag inte ville befinna mig i den situation jag satt i, smärtan av att må så fruktansvärt dåligt psykiskt och fysiskt. Smärtan av att jag inte längre ville vara med och kämpa. Smärtan av att jag faktiskt ville ge upp.


It was hard to stand the pain, but i couldn't make it go away.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag vill inte nedverdera det du skriver, du skriver verkligen vackert men tycker du inte att du borde sikta framåt, och kanske skriva, eller tänka på vad du gör i framtiden, dina mål och önskningar inför framtiden istället för att grubbla det som varit? för du skriver väldigt mycket om hur det var, och hur hemskt det är. Och GIVETVIS är det det, men då kanske du lättare kommer över det? eller det kanske är det denna blogg endast går ut på?

DU är jätteduktig på att skriva och uttrycka dig, även en väldigt stark människa.

Fortsätt så.

2012-01-25 @ 22:48:57
Postat av: Beatrice Reimertz

Oj måste bara inflika lite på den övre kommentaren.



Jennifer skriver ju uppenbarligen för att hon känner att hon behöver det, bearbeta minnen och upplevelser, förstå vad hon har gått igenom och vad som har hänt, så hur kan man kalla det att "grubbla"? Tycker det var ett väldigt dåligt ordval.. dum tanke överhuvudtaget att säga att Jennifer grubblar när hon precis har överlevt cancer och kämpat sig igenom en fruktansvärd cellgifts behandling. Det kan ta år, många år innan man verkligen börjar se framåt igen och inte tänker på cancern varje minut av ens liv. Men jag är ganska övertygad om att Jennifer ser framåt, för titta hur långt hon har kommit redan med tanke på var hon har varit? Hennes skrivande i denna blogg är ett väldigt bra sätt för att kunna bearbeta saker för att sedan kunna komma vidare.



Tack och hej.



Du är bäst Jennifer!

Du skriver jätte bra och jag känner igen mig i varje ord!

2012-01-25 @ 23:26:24
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med Beatrice..!! :) Det e bra att hon får ut sina tankar och funderingar på detta sätt..!! Jag e såååå Stolt över denna underbara "lilla" tjej..:)

PUSS

2012-01-26 @ 09:33:45
Postat av: Beatrice Reimertz

Ja det ska mycket styrka till för att ens våga prata om det, och alla hanterar ju sådana här saker väldigt olika utifrån vad som funkar bäst för dom själva :) Men när människor kommer in och försöker säga till hur en cancer drabbad människa ska leva och tänka, så har man en enorm stor brist för förståelse. Har man aldrig varit där, ska man aldrig yttra sig om det.



Kramar!

2012-01-27 @ 15:17:11
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Beatrice Reimertz

Kommentaren var som svar till Maria och en liten fortsättning på det jag skrev innan om du undrar Jennifer, kram igen hihi :)

2012-01-27 @ 15:18:06
URL: http://bissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: