Svar på tal!




Hej! Tack så jätte mycket för de fina orden. Värmer verkligen! 
Ja, magnetröntgen har jag gjort ett flertal gånger och går fortfarande på kontroller där jag gör en MR var fjärde månad. Det ser ungefär ut som en liten tunnel men den är inte speciellt lång. Dock kan det vara lite trångt och man får ligga väldigt, väldigt stilla. Beroende på vad du ska röntga så kan det ta upp till en - en o en halv timme. När jag genomgår magnetröntgen brukar det ta ganska exakt en timme, men jag brukar somna... ;)

Det går till som så att du lägger dig ner på en "brits" eller vad man nu kallar dom. Sen, i ditt fall, så kommer dom förmodligen spänna fast din hand så att den delen som ska röntgas är helt stilla. Därefter åker du in i maskinen och det kommer låta en del men du får alltid lyssna på musik. Sen ligger man bara där, helt stilla tills det är klart. Kan bli jobbigt efter ett tag då man tvingas ligga stilla så länge. Själv brukar min kropp känna av när det är 5 minuter kvar och få sig ett spratt. Men det är absolut inget farligt och inget man behöver vara nervös inför. :)


Precis såhär ser den maskinen ut som jag alltid åker in i...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: