Inlägg tillägnat...

Alla behöver någon som stöttar än när man genomgår en sjukdom som cancer. Någon som finns där och visar att man inte kämpar ensam. Jag hade några sådana personer vid min sida och tack vare dom så orkade jag ta mig igenom kampen mot cancern. Men det fanns hela tiden en person som gjorde allt - det var min älskade mor! Utan henne vid min sida hade det inte spelat någon roll hur många andra det var som fanns där för mig.
Mamma är den person som kan se igenom hela mig och se ifall någonting inte stämmer, vilket var till stor hjälp när jag var sjuk. Hon såg direkt när jag ljög för sjuksköterskorna då dom skulle sticka mig i port-a-cathen men missade och frågade om dom fick försöka igenom. Jag sa att dom fick försöka en gång till men mamma såg att det var en lögn. Hon såg att jag inombords skrek av smärta men sa ändå inte ifrån, istället sa hon ifrån.
Varje gång jag låg inne för infektion som kunde vara upp till en vecka, kom de tillfällen då jag inte ville ligga kvar i den hårda, obekväma sjukhussängen. Jag ville hem! Då fick mamma agera sjuksköterska och ge mig intravenös antibiotika hemma. Hon gjorde allt för att jag skulle slippa vara på sjukhuset!
Allt jag försöker säga är att det är tack vare många som jag står där jag står idag, men hade jag inte haft mamma vid min sida hade jag inte orkat kämpa igenom sjukdomen varje dag. Min mamma är den person som känner mig ut- och intill. Hon vet allt om mig och hon är den person som jag kan ringa till precis när som helst oavsett tid på dygnet. Hon må ha ett tyskt temperament (ha ha ha) men hon kommer alltid att vara min bästavän, min andra halva och MIN mamma!
Jag älskar dig!...
... Min mamma...
Alla behöver någon som stöttar än när man genomgår en sjukdom som cancer. Någon som finns där och visar att man inte kämpar ensam. Jag hade några sådana personer vid min sida och tack vare dom så orkade jag ta mig igenom kampen mot cancern. Men det fanns hela tiden en person som gjorde allt - det var min älskade mor! Utan henne vid min sida hade det inte spelat någon roll hur många andra det var som fanns där för mig.
-
Mamma är den person som kan se igenom hela mig och se ifall någonting inte stämmer, vilket var till stor hjälp när jag var sjuk. Hon såg direkt när jag ljög för sjuksköterskorna då dom skulle sticka mig i port-a-cathen men missade och frågade om dom fick försöka igen. Jag sa att dom fick försöka en gång till men mamma såg att det var en lögn. Hon såg att jag inombords skrek av smärta men sa ändå inte ifrån, istället sa hon ifrån.
Varje gång jag låg inne för infektion som kunde vara upp till en vecka, kom de tillfällen då jag inte ville ligga kvar i den hårda, obekväma sjukhussängen. Jag ville hem! Då fick mamma agera sjuksköterska och ge mig intravenös antibiotika hemma. Hon gjorde allt för att jag skulle slippa vara på sjukhuset!
-
Allt jag försöker säga är att det är tack vare många som jag står där jag står idag, men hade jag inte haft mamma vid min sida hade jag inte orkat kämpa igenom sjukdomen varje dag. Min mamma är den person som känner mig ut- och intill. Hon vet allt om mig och hon är den person som jag kan ringa till precis när som helst oavsett tid på dygnet. Hon må ha ett tyskt temperament (ha ha ha) men hon kommer alltid att vara min bästavän, min andra halva och MIN mamma!
-
Jag älskar dig!




Kommentarer
Postat av: Julia porsefeldt

Fick du mitt brev för typ ett årsen av Johanna eller nån, skulle vara kul att veta?

2012-04-23 @ 22:01:25
Postat av: Mamma

Underbara lillfis! Skulle göra allt för mina barn ALLTID men just då var det du som behövde mest. Älskar dig!!!

2012-07-26 @ 04:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: