Cancer

Cancer...
Cancer är ett ord jag får höra i princip varje dag. Ett ord som gör mig varm inombords, ett ord som bildar ett bildspel av minnen och ett ord som stärker mig.
Jag har många gånger sagt att jag skäms och vill dölja de spår som cancern lämnade efter sig - min hand och där porten satt - men den tanken har nu försvunnit.
Cancer är ingenting att skämmas över för fem öre. Det är en otroligt svår, jobbig och livshotande sjukdom som tyvärr många får genomgå. För stunden önskade jag att det aldrig hade hänt, att jag aldrig hade blivit sjuk. Men nu i efterhand behöver jag varken le eller må dåligt när folk nämner sjukdomen. Det känns varken bra eller dåligt, men en sak jag påminns om varje gång ordet nämns är att jag var stark! Inte fysiskt, men tillsammans med mitt psyke lyckades jag kämpa mig igenom!
Jag har genomgått sjukdomen och ser det nu som en erfarenhet. Att kämpa mot cancer är riktigt tufft, och det är inte alla som varken klarar eller orkar den kampen. Jag klarade det, vilket jag är otroligt tacksam för! Cancern satte ribban, och för att nå densamma nivå som cancern ligger på krävs mycket för att lyckas trycka ner mig igen.....
Som jag sagt tidigare - ”Jag hade cancer, cancern hade aldrig mig!”
Cancer är ett ord jag får höra i princip varje dag. Ett ord som gör mig varm inombords, ett ord som bildar ett bildspel av minnen och ett ord som stärker mig.
-
Jag har många gånger sagt att jag skäms och vill dölja de spår som cancern lämnade efter sig - min hand och där porten satt - men den tanken har nu försvunnit.
-
Cancer är ingenting att skämmas över för fem öre. Det är en otroligt svår, jobbig och livshotande sjukdom som tyvärr många får genomgå. För stunden önskade jag att det aldrig hade hänt, att jag aldrig hade blivit sjuk. Men nu i efterhand behöver jag varken le eller må dåligt när folk nämner sjukdomen. Det känns varken bra eller dåligt, men en sak jag påminns om varje gång ordet nämns är att jag var stark! Inte fysiskt, men tillsammans med mitt psyke lyckades jag kämpa mig igenom sjukdomen!
-
Jag har genomgått sjukdomen och ser det nu som en erfarenhet. Att kämpa mot cancer är riktigt tufft, och det är inte alla som varken klarar eller orkar den kampen. Jag klarade det, vilket jag är otroligt tacksam för! Cancern satte ribban, och för att nå densamma nivå som cancern ligger på krävs det mycket för att lyckas trycka ner mig igen.....
-
Som jag sagt tidigare - ”Jag hade cancer, cancern hade aldrig mig!


Kommentarer
Postat av: Johanna

så sjukt bra skrivet ! <3

2012-02-16 @ 21:02:55
Postat av: julia porsefeldt

du är grym

2012-02-19 @ 22:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: