Svar på tal!

Svar: Okej, jag ska klar göra detta för er som inte förstår hur jag tänker. Jag har genomgått sjukdomen själv och har därför fått en helt annan syn på livet och en tankeställare. Är det inte självklart att jag då lägger märke till saker som kan öka risken för att själva bli drabbade.?
Det med rökningen menades inte som något påhopp till alla rökare, jag menade bara att risken för att själva bli drabbade ökar ifall du utsätter kroppen med att röka. Sen säger jag inte att det kommer att hända, men risken blir större.
Självklart går inte folk runt och tänker att dom kan bli drabbade, men anklaga inte mig för att jag går runt och tänker så. "Det händer alla andra, inte mig" - jo, det kan hända vem som helst! Det är ju en ren självklarhet för mig att jag går runt och tänker på det dagligen!
-
Tog bort inlägget så det inte blir några fler missuppfattningar..


Kommentarer
Postat av: Jennifer

"man väljer inte att få cancer när man väljer att röka" nej men man ökar risken till det. Rökare skadar inte bara dig själv utan alla andra omkring en. Jag känner inte Jennifer så särskilt bra men jag vet iaf att hon inte hoppar på och skriver "dumma uttryck" med mening. Hon har haft cancer, vet du ens vad det innebär Annika, har du förlorat någon som är nära i cancer? Jennifer är 16 år det är inte meningen att hon ska skriva perfekte texter där allt är så fint. Tonåringar skriver vissa saker man inte tänker på. Jennifer tänker bara på er, hon vill inte att någon annan ska få cancer, det är nog det enda hon menar med allt.

2011-11-27 @ 14:30:11
Postat av: Anonym

Jag tycker att Annika ska ta bort sitt inlägg för det hör inte hemma på din fina blogg. Jag anser såna personer vara trångsynta......men man lär så länge man lever!

2011-11-27 @ 16:03:46
Postat av: Läsare

Annika? Var det så du heter? Du verkar vara en lagom arrogant människa. Saken är den, att som rökare gör du ett val, du väljer att röka, därav väljer du även att löpa ökad risk för cancer. Även om inte det är därför du börjar röka, vilket det i 9/10 fallen inte är. Men som rökare, medveten om riskerna så är det fortfarande ett val du och i det valet ligger ökad risk för cancer. Så jo, du väljer i och med att börja röka att löpa större risk för cancer. Det kan du inte undgå. "Jag har läst andra dumma uttryck i din blogg", det var faktiskt det ända dumma jag läst på denna bloggen hittills. När du påstår att hon har lagt in dumma inlägg så säger du även att hon har dumma åsikter. Det finns inga dumma åsikter, alla tycker vi olika.

Det du säger med att man kan få cancer på annat sätt än att röka tror jag Jennifer är mer medveten om en vad du någonsin kommer bli, kanske med tanke på att hon INTE fick sin cancer igenom rökning!

Sen så verkar du tro att Jennifer kritiserar rökare, och visst, det gör hon till viss del, men det är ju för rökarnas egna skull, de människor som röker förstår inte hur det är att bli drabbad av cancer, man är så arrogant och blundar för riskerna.

Jag fortsätter gärna denna argumentationen, du verkar nämligen inte riktigt veta vad du pratar om, du skulle nog behöva lära dig ett och annat.

2011-11-29 @ 17:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: