4 år.

Från denna dagen, 14 december, för fyra år sedan, förändrades mitt liv på bara några sekunder. Från denna dagen och en vecka framåt bosatte jag och mina föräldrar oss på sjukhuset från ca. 08.00 till sen eftermiddag, varje dag. Redan på tredje dagen låg jag på operationsbordet - min första operation någonsin!
En vecka senare, den 21 december, pumpades giftet in i min kropp och kriget var igång. Dagen innan julafton var min första behandling avklarad och jag satt nu på ett tåg jag inte själv kunde styra, endast 14år gammal. 

Denna tiden, för fyra år sedan, visste vi inte om det var vår sista jul som en hel familj. Vi hade turen med oss, men alla har tyvärr inte det. Och det är så förbaskat orättvist!

Från denna dagen och framåt ägnar jag mina tankar till de familjer som kämpar och till de familjer som tyvärr inte fick ett lyckligt slut. Jag tänder några ljus för de änglar vars vingar släpptes ut alldeles för tidigt. Jag tänker på er!

 

 
 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: