Jag kommer alltid få leva med det

Jag tog mig igenom sjukdomen trots alla hinder som ställdes i vägen. Man kan tro att jag redan genomgått den svåraste och jobbigaste delen. Men enligt mig så börjar den jobbigare biten nu.

Att få leva med tecken som tyder på att något har hänt tidigare i sitt liv. Det som syns, men egentligen inte bör finnas till. 
Andra människor kommer se mitt ärr från där port-a-cathen satt. Mitt ärr där tumören satt, även där mitt bort amputerade finger en gång fanns. 
På grund av det cancern medförde sig, kommer jag aldrig få leva ett liv där jag kan förtränga sjukdomen jag haft. Inte ens små delar av händelsen kommer jag kunna glömma. Så fort någon okänd person som inte vet om min situation, undrar vad det är för fel på min hand eller varför jag har ett ärr en bit under axeln. Jag kommer inte kunna vrida och vända på sanningen, utan jag kommer få berätta hela min historia.

Att berätta om sjukdomstiden är bland det jobbigaste för mig. Jag kan knappt titta på bilder utan att en tår trillar ner. Jag får inte bara blickarna tillbaka på hur fruktansvärt det var, hur dåligt jag mådde eller hur många gånger jag bara ville försvinna. Utan jag får känslan tillbaka. Känslan av hur jag mådde, känslan av att jag inte längre ville vara kvar.





Kommentarer
Postat av: En beundrare

Hej Jennifer! Jag har läst din blogg och beundrar verkligen dig. Jag tycker du är så stark och modig som har klarat dig igenom det här och det måste vara väldigt svårt för dig att leva med det som hänt varje dag. Jag har haft turen själv att inte drabbats av cancer och jag önskade verkligen att du och ingen annan heller hade behövt det. Kram från någon som ser upp till dig! :)

2011-06-20 @ 02:09:32
Postat av: Hanna

sv: tack så mycket fina du! :)

2011-06-21 @ 22:03:55
URL: http://hannanyberg.devote.se
Postat av: Carolina

Du verkar vara en stark tjej och jag tror att det kommer kännas bättre ju längre tid som går. Det brukar vara så, med tiden så accepterar man sitt nya utseende. Jag har en kompis, tillika arbetskamrat, som förlorade sin högra underarm (och hand) i en olycka. & trots att jag vet att hon har en protes där så glömmer jag dagligen av att hon inte kan använda den handen. Ju äldre man blir desto mindre bryr sig folk om ifall man ser "annorlunda" ut, de är nog för upptagna av sig själva. ;)Kram!

2011-06-24 @ 02:03:00
Postat av: När livet får en andra chans - Kampen efter cancern

Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig Jennifer!

2011-06-30 @ 11:22:59
URL: http://bissy.blogg.se/
Postat av: Jennifer Paro - leukemi

Har suttit och läst igenom din blogg, beundrar dig verkligen ska du veta! Allt man måste gå igenom, det är så otroligt jobbigt. :(

2011-06-30 @ 13:53:41
URL: http://jenniferparo.blogg.se/
Postat av: Bror

Jag klarar inte äns av o titta på bilderna, tycker så himla mycket synd om dig. Väldigt skönt att de är över.

2011-06-30 @ 19:02:11
Postat av: Sarah Nielsen

Du är så jävla stark Jennifer! Jag är sjukt glad att jag har fått lära känna dig!

2011-07-18 @ 14:11:46
URL: http://thestylebysarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: