Vill inte leva med detta

Hur mycket jag än vill och hur mycket jag än försöker så går det inte. Inbillar jag mig bara eller ser alla att något är fel. Jag vill inte leva med detta, men jag måste! 

Att ha Cancer är inte bara att gå på cellgifter i ett antal månader och sen är allt som bortblåst och man minns inget utav det. Så är det absolut inte! 
Man har ärr över kroppen som syns. Ärr som folk kommer ifrågasätta. ”Varför har du det? Vad har du gjort?” osv. Visst, jag kan alltid vända och vrida på sanningen och säga att jag bara opererade mig där packen satt p.g.a något helt annat. Men min hand!? Där går det inte att bara hitta på någonting. Min hand, var min cancer!
Jag försöker att dölja min hand då jag inte vill att alla ska se att den är onormal. Jag undviker gärna att skaka hand med personer som inte vet om min situation. Jag blir nervös när andra ska se den. ”Hur ska de nu reagera?” Jag helt enkelt hatar att visa min hand inför andra! Den e hemsk, ful, onormal och den är långt ifrån lik alla andras händer. 
Jag vill verkligen inte leva med detta. Jag hade gjort vad som helst för att få tillbaka mitt ringfinger igen.......

”Jag hoppas ni är medvetna om att detta är den värsta och aggressivaste cancersorten som finns!”
Hur mycket jag än vill och hur mycket jag än försöker så går det inte. Inbillar jag mig bara eller ser alla att något är fel. Jag vill inte leva med detta, men jag måste! 



Att ha Cancer är inte bara att gå på cellgifter i ett antal månader och sen är allt som bortblåst och man minns inget utav det. Så är det absolut inte! 
Man har ärr över kroppen som syns. Ärr som folk kommer ifrågasätta. ”Varför har du det? Vad har du gjort?” osv. Visst, jag kan alltid vända och vrida på sanningen och säga att jag bara opererade mig där packen satt p.g.a något helt annat. Men min hand!? Där går det inte att bara hitta på någonting. Min hand, var min cancer!

Jag försöker att dölja min hand då jag inte vill att alla ska se att den är onormal. Jag undviker gärna att skaka hand med personer som inte vet om min situation. Jag blir nervös när andra ska se den. ”Hur ska de nu reagera?” Jag helt enkelt hatar att visa min hand inför andra! Den e hemsk, ful, onormal och den är långt ifrån lik alla andras händer. 
Jag vill verkligen inte leva med detta. Jag hade gjort vad som helst för att få tillbaka mitt ringfinger igen.......

”Jag hoppas ni är medvetna om att detta är den värsta och aggressivaste cancersorten som finns!” 





Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad är det för cancer du drabbades av ?

2011-05-29 @ 23:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: