Du tar smällen, alla andra ser på

Du tar smällen, alla andra ser på
Under min sjukdomstid fick jag ofta höra orden ‘stark, kämpe, fighter’ osv. Det var ord som stärkte mig då jag mådde dåligt, men om jag ska tala för mig själv så var det inte jag som hade det värst, det var alla runt omkring mig.
Jag låg där på sjukhussängen med nålar i stuckna i mig och med en droppställning stående bredvid sängen. Jag mådde dåligt, det gjorde jag! Men jag visste åtminstone hur det kändes, hur jag mådde och vad jag kunde göra, men det visste inte de andra. Dom hade ingen aning om hur jag mådde eller kände, dom kunde inte göra någonting mer än att bara finnas till och se på när jag låg där och fick i mig en massa gifter.
Ni kan inte sätta er in i min situation och jag kan inte sätta mig in i eran, men jag kan tänka mig hur jobbigt det är att se på någon som ligger och lider av smärta och mår åt helvete.
Därför vill jag med detta inlägg säga att jag beundrar alla er som orkat och orkar kämpa med någon som drabbats av cancer. NI är starka och NI är kämpar som har orkat/orkar se på allting som händer och sker.
Under min sjukdomstid fick jag ofta höra orden ‘stark, kämpe, fighter’ osv. Det var ord som stärkte mig då jag mådde dåligt, men om jag ska tala för mig själv så var det inte jag som hade det värst, det var alla runt omkring mig.
Jag låg där på sjukhussängen med nålar i stuckna i mig och med en droppställning stående bredvid sängen. Jag mådde dåligt, det gjorde jag! Men jag visste åtminstone hur det kändes, hur jag mådde och vad jag kunde göra, men det visste inte de andra. Dom hade ingen aning om hur jag mådde eller kände, dom kunde inte göra någonting mer än att bara finnas till och se på när jag låg där och fick i mig en massa gifter.
Ni kan inte sätta er in i min situation och jag kan inte sätta mig in i eran, men jag kan tänka mig hur jobbigt det är att se på någon som ligger och lider av smärta och mår åt helvete.
Därför vill jag med detta inlägg säga att jag beundrar alla er som orkat och orkar kämpa med någon som drabbats av cancer. NI är starka och NI är kämpar som har orkat/orkar se på allting som händer och sker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: