Har du någon gång tänkt att det kan vara din sista dag

Har du någon gång tänkt att det kan vara din sista dag
Tiden då jag var sjuk hade jag ett ord i huvudet, dag in och dag ut. Ordet försvann aldrig försen jag blev frisk den 16 Januari, detta ord kallas döden.
Tänk dig att varje dag i ett års tid gå och fråga dig själv ”är detta min sista dag i livet?”, utan något svar så kunde du bara gå runt och hoppas på att du kunde gå och lägga dig på kvällen och även få vakna upp dagen därpå. Jag var aldrig säker, jag trodde alltid att någonting hemskt skulle ske. Jag hade tanken i huvudet på att ’snart händer det’, snart är det min tur. Tanken på att det faktiskt kunde hända, att jag förlorade kampen var inte helt omöjlig. Det skrämde mig! Det var inte döden jag var rädd för, det har jag aldrig varit. Jag var rädd för att jag inte skulle få ta ett sista farväl till alla som står mig nära. Nu behöver jag inte längre gå och vara rädd för nu är jag frisk. Men tanken slog mig, det kunde faktiskt ha varit min sista dag i livet. Jag visste ingenting- ingen visste någonting!
Tiden då jag var sjuk hade jag ett ord i huvudet, dag in och dag ut. Ordet försvann aldrig försen jag blev frisk den 16 Januari, detta ord kallas döden.

Tänk dig att varje dag i ett års tid gå och fråga dig själv ”är detta min sista dag i livet?”, utan något svar så kunde du bara gå runt och hoppas på att du kunde gå och lägga dig på kvällen och även få vakna upp dagen därpå. Jag var aldrig säker, jag trodde alltid att någonting hemskt skulle ske. Jag hade tanken i huvudet på att ’snart händer det’, snart är det min tur. Tanken på att det faktiskt kunde hända, att jag förlorade kampen var inte helt omöjlig. Det skrämde mig! Det var inte döden jag var rädd för, det har jag aldrig varit. Jag var rädd för att jag inte skulle få ta ett sista farväl till alla som står mig nära. Nu behöver jag inte längre gå och vara rädd för nu är jag frisk. Men tanken slog mig, det kunde faktiskt ha varit min sista dag i livet. Jag visste ingenting- ingen visste någonting!




Kommentarer
Postat av: Marie Johansson

Tack för att du bjuder på dig själv!

Kram Marie

2011-10-27 @ 18:18:14
URL: http://tobiasholmen.blogspot.com/
Postat av: Marie Johansson

Tack snälla Jennifer,

Du om nån vet ju hur det är att kämpa med denna jävla förrädiska sjukdom - fucking cancer.

Jätte varm kram!

/Marie

2011-10-27 @ 21:28:04
URL: http://tobiasholmen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: