Jag kan inte acceptera det

Att acceptera....
Jag har många gånger fått höra att jag skall acceptera mitt förflutna, acceptera att jag faktiskt haft cancer. Men det går inte, oavsett hur mycket jag kämpar och vill, så går det inte. 

Att acceptera är som att godkänna att det blev som det blev. Tänka att ”Jaha, det hände... Det är över nu, det gör ingenting.” Men nej, acceptera är fel ord!

Jag kan inte acceptera att jag haft cancer för jag ville aldrig bli drabbad. Jag valde det aldrig själv, jag fick aldrig styra över mig själv, jag fick ingenting... Och det accepterar inte jag! 
Jag accepterar inte att cancern tagit en del av min kropp - mitt liv. Förstört mig, krossat mig och fått mig att få skit. Jag accepterar inte det! 

Cancer är en jävulsk sjukdom. Den var förjävlig att kriga emot och jag kommer aldrig kunna acceptera allt den gjort och medfört. Men! Jag kan ändå le, jag kan skratta, jag kan må bra och jag kan leva med mitt förflutna. Men att acceptera det, det är fel ord!
Jag har många gånger fått höra att jag skall acceptera mitt förflutna, acceptera att jag faktiskt haft cancer. Men det går inte, oavsett hur mycket jag kämpar och vill, så går det inte. 

Att acceptera är som att godkänna att det blev som det blev. Tänka att ”Jaha, det hände... Det är över nu, det gör ingenting.” Men nej, acceptera är fel ord!
Jag kan inte acceptera att jag haft cancer för jag ville aldrig bli drabbad. Jag valde det aldrig själv, jag fick aldrig styra över mig själv, jag fick ingenting... Det accepterar jag inte! 
Jag accepterar inte att cancern tagit en del av min kropp - mitt liv. Förstört mig, krossat mig och fått mig att må skit.
-
Cancer är en djävulsk sjukdom. Den var förjävlig att kriga emot och jag kommer aldrig kunna godkänna allt den gjort och medfört. Men! Jag kan ändå le, jag kan skratta, jag kan må bra och jag kan leva med mitt förflutna. Men jag kommer aldrig kunna acceptera att jag haft cancer!
-


Observera(!!!!) att det endast är mina åsikter och synpunkter.....


Kommentarer
Postat av: Sara

Du är så stark, jag förstår inte hur du verkligen orkar med all skit som cancern medför, man blir ju inte bara drabbad fysiskt utan psykiskt också.



Fortsätt att kämpa!

Kram!:)

2012-04-14 @ 14:39:30
URL: http://sssimba.blogg.se/
Postat av: Elin Moen

Du är lika fin ändå <3

2012-04-14 @ 15:16:10
Postat av: Isabelle

Jag blir helt jävla imponerad av dig, shit vad du är stark! Och du verkar så positiv och glad trots allt du har gått igenom, vilka härliga människor det finns!

Ha det bra!

2012-04-19 @ 21:24:26
Postat av: Anonym

Hej! Du e otroligt stark! Min lillebror har cancer - lymfom. O förra året miste ja en vän i cancer så det kändes otroligt bra att läsa din blogg! Tack för att du finns!!

Kram

Svar: Hej! Va ledsen jag blir av att höra det du skriver. Jag beklagar! Och jag hoppas allt går bra för din kämpe till lillebror! Vill du prata med någon eller har frågor och funderingar får du jätte gärna mejla mig. [email protected] Ta hand om dig och familjen! Tusen kramar!
Jennifer Herlet

2013-10-30 @ 07:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: