Think twice....

Har du någonsin tänkt på hur kräsen en människa egentligen är? Hur mycket pengar folk är beroende utav. Är pengar verkligen allt? Eller går världen verkligen under om man inte får som man vill. Jag sitter ärligt talat och skäms när jag tänker tillbaka på alla de gånger då jag blivit sur för att jag inte fått som jag vill. Jag skulle fortfarande varit den där kräsna lilla människan som skulle ha allt man pekade på eller att världen rasade samman när man inte hade något att ta på sig på morgonen trots att garderoben var full..
En frisk människa har över tusen önskningar och har möjligheten att få minst en önskning att gå i uppfyllelse. En cancerdrabbad person har endast en önskning - att bli frisk! En enda önskning som man inte vet kommer slå in eller ej.
Flera tusentals nya fall av cancer inträffar varje år där minst en tredjedel avlider. I en del fall finns det inte någon möjlighet att bota personen men har möjligheten att förlänga individens liv.
En frisk människa kan pusta ut när dom ser pengarna trilla in på kontot och kan gå ut och spendera pengarna på annat skoj, medan en cancersjuk person ligger på sjukhusbädden och kämpar för att få fortsätta leva sitt liv! Världen går inte under om du bidrar med 100kr till cancerfonden istället för att gå och köpa en ny tröja. Utan alla dessa bidrag folk skänkt in genom alla år vet jag inte om jag hade suttit här och skrivit detta idag eller om jag hade sätt ner på alla som kämpar. Think twice....
http://www.barncancerfonden.se/
”Giving me a chance to be cured and to continue living my life”
Har du någonsin tänkt på hur kräsen en människa egentligen är? Hur mycket pengar folk är beroende utav. Är pengar verkligen allt? Eller går världen verkligen under om man inte får som man vill. Jag sitter ärligt talat och skäms när jag tänker tillbaka på alla de gånger då jag blivit sur för att jag inte fått som jag vill. Jag skulle fortfarande varit den där kräsna lilla människan som skulle ha allt man pekade på eller att världen rasade samman när man inte hade något att ta på sig på morgonen trots att garderoben var full, ifall jag aldrig genomgick sjukdomen själv.
-
En frisk människa har över tusen önskningar och har möjligheten att få minst en önskning att gå i uppfyllelse. En cancerdrabbad person har endast en önskning - att bli frisk! En enda önskning som man inte vet kommer slå in eller ej.  Flera tusentals nya fall av cancer inträffar varje år där minst en tredjedel avlider. I en del fall finns det inte någon möjlighet att bota personen men man har möjligheten att förlänga individens liv.
-
En frisk människa kan pusta ut när dom ser pengarna trilla in på kontot och kan gå ut och spendera pengarna på annat skoj, medan en cancersjuk person ligger på sjukhusbädden och kämpar för att få fortsätta leva sitt liv. Världen går inte under om du bidrar med 100kr till cancerfonden istället för att gå och köpa en ny tröja. Utan alla dessa bidrag folk skänkt in genom alla år vet jag inte om jag hade suttit här och skrivit detta idag eller om jag hade kollat ner på alla som kämpar. Think twice....
-
http://www.barncancerfonden.se/
http://www.cancerfonden.se/
-
Giving me a chance to be cured and to continue living my life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: