Fought and Survived

Två år och 6 månader har passerat sedan jag fick min diagnos. Under det första halvåret hade jag inte tiden till att fundera på vad jag gick igenom eller ägna några tankar till vad som kunde ha hänt. Jag nämnde aldrig döden och jag pratade aldrig om det. 
Det var först när jag gick över på underhållsbehandling som jag började falla tillbaka till de dagar då jag låg på sjukhuset. Jag började undra vad som egentligen hade hänt. Allt gick så fort och jag hade inte kontrollen över mig själv. 

Jag får det upprepat för mig varje gång jag är på läkarbesök hos min läkare på Sahlgrenska hur svår, ovanlig och aggressiv min diagnos var. Men ändå kan jag inte förstå att det är mig han pratar om. Att det var jag som hade cancer, att det var jag som var nära inpå att mista mitt liv. 
Jag kan kolla på bilder när jag ligger i sjukhussängen och ändå inte inse att det är samma person som sitter och skriver detta inlägg. 

Ett år och sex månader har gått sedan avslutad behandling, men ännu kan jag inte förstå att jag varit sjuk, att jag haft cancer. 


Kommentarer
Postat av: Every Child Counts

Vi är tre tjejer från Karlstad som går sista året på Klara Gymnasium. Vi har som projektarbete att starta en insamling till Barncancerfonden.
Vi arbetar genom att sälja t.ex. bakverk och saker. Vi har även precis startat ett konto på tradera, där privatpersoner kan skänka saker eller kläder som inte används längre, för att vi sedan ska kunna få in pengar. Sedan ska vi även medverka i loppisar och ska så småningom sälja armband där det står "every child counts" som är vårat projektnamn. Förutom detta, så skänker även privatpersoner in pengar.

Vi undrar om det finns möjlighet att få en intervju med dig, om hur det är att leva med cancer, och sedan skriva det på vår facebook-sida och blogg.

Vill du ha mer information om vilka vi är eller vad vi gör, så besök gärna vår facebooksida www.facebook.se/everychildcounts2012/ eller vår blogg www.everychildcounts.blogg.se

Ha det så bra!
Mvh Every Child Counts

2012-09-20 @ 11:19:09
URL: http://everychildcounts.blogg.se
Postat av: Eva

Förstår vad du menar. När man är mitt uppe i allt (operationer/cellgiftsbehandlingar) så har man allt fokus på det. Så det är väl egentligen först när det börjar lugnar ned sig med sjukhusbesöken som man får mer tid att reflektera över allt som hänt. Jag opererades för fem månader sedan och det känns rätt overkligt att det var så kort tid sedan. Jag har redan börjat glömma mycket av hur det var. Och det är kanske tur det :-) Nu har jag fått min sista cellgiftsbehandling och hoppas jag får fortsätta att må så här bra.

2012-10-14 @ 20:05:18
URL: http://ennydag.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken fin och bra blogg du har!;-) Jag ska om ett tag genomgå en magnetröntgen ( på handen), och om jag förstått det rätt så åker man in i någon slags tunnel? Jag misstänker att du har gjort någon sådan? Kan inte du förklara vad det innebär? Tack för en av de bästa bloggarna ever!:-)

2012-10-16 @ 16:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: