Min idol, min förebild & min inspiration källa

Alla har vi olika förebilder som vi ser upp till och som inspirerar oss. Jag har aldrig riktigt haft en förebild försen då jag var iväg på ett storläger nu i helgen som barncancerföreningen i östra hade arrangerat.

Under drygt en timmes prat fick denna person mig att tänka och se livet från ett annat perspektiv. Trots att vi båda genomgått en cancer sjukdom så fick han mig att inse saker och ting som jag inte förstått försen nu.

Denna kille jag talar om heter Aron Anderson. Han är en kille som drabbades av cancer när han var åtta år och ett år senare blev han rullstolsburen. Han bevisade för mig att oavsett situation så går det att uppfylla sina drömmar och mål och man behöver inte vara ”perfekt” för att nå dit man vill komma.
Trots att Aron sitter i rullstol till vardags kan han klättra upp för en 12 meter hög stolpe och han kan utföra idrottsaktiviteter, t.ex kälkhockey och maraton.

Aron fick mig att inse att mitt bort amputerade ringfinger endast är en ursäkt för att jag tycker synd om mig själv. Jag tar fingret som en bortförklaring till varför jag inte kan göra som alla andra när jag i självaverket kan göra PRECIS som alla andra bara att det krävs mer tid och möjligtvis andra ”verktyg”.

Aron Anderson, en kämpe som jag är säker på att med sin inställning, uppnå sitt stora mål - att bli bäst i världen på maraton.

Min idol, min förebild och min inspiration källa.

Besök hans hemsida på: http://aronanderson.se/



Kommentarer
Postat av: Oskar Mohlin

Han är verkligen en man kan se upp till! Så otroligt cool och härlig person!!

2012-05-22 @ 10:27:24
Postat av: alice

2012-05-23 @ 22:27:03
Postat av: alice

hej fina du! Jag har fått lipom och är ganska rädd, är lipom cancer? kan man säga att man har haft cancer fast ingen farlig cancer? många styrke kramar till dig <3

2012-05-23 @ 22:28:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: