Om morgondagen bara kunde vänta.....

Imorgon den 7 maj 2013 säger jag adjö till Drottning Silvias barnsjukhus och avdelning 321/322. Det känns...tomt. Finner inga ord. Jag har vetat om detta en längre tid och jag visste att dagen skulle komma, men jag har inte velat inse. 

Nu undrar ni säkert varför jag inte är glad och firar då jag äntligen får lämna sjukdomstidens värsta dagar bakom mig. Men jag är inte glad... 



Tidig morgon den 14 December 2009 skrevs jag in på Östra sjukhuset i Göteborg och det har varit som mitt andra hem i 3 och ett halvt år. Det har tagit mig så många år att bygga upp ett förtroende för alla som har jobbat med mig och fått dom att lära känna den jag är. Det var inte lätt att veta hur en envis liten rödhårig tjej ville ha det, men tillslut insåg dom hur man skulle ”hantera” mig. Allt ifrån att mamma fick sätta PVK på mig när tillfällen fanns, till hur dom visste att jag alltid somnade när jag gjorde magnetröntgen så det inte var någon idé att dom försökte prata med mig.



Nu är det dags att flytta över till Sahlgrenska, till vuxenavdelningen. Det är inget främmande sjukhus. Det var där jag opererade bort tumören och det är där jag träffar min handkirurg och ”tumördoktor”. Men ändå vill jag inte lämna Östra. 



Det tog mig cirka 3år att känna trygghet på Östra, och ändå har de som jobbar där sätt mig i mina värsta dagar. Dom har sätt mig kämpa och kriga för mitt liv. Dom har sätt mig gråta och skrika av smärta. Men nu då?! Ska det ta ytterligare tre år för att nya människor ska förstå vem jag är, vad jag vill och hur jag vill att det ska vara.



Om morgondagen bara kunde vänta.... Vänta i si sådär 8 år till....


 

 
 


Kommentarer
Postat av: Lena

I min drömvärld skulle barn och tonåringar som varit sjuka få fortsätta efterkontrollerna på barnsjukhuset om de vill!!
Kram på dig!

2013-05-07 @ 06:11:07
Postat av: lina

så grymt bra blogg!
så strak du är, fortsätt kämpa:)

hur upptäckte du din cancer?
kram

Svar: Tack så mycket! Jag upptäckte en knöl på handen som med tiden blev större och uppsökte läkare för att vara på den säkra sidan och detta blev resultaten av den lilla inkräktaren. Kram!
Jennifer Herlet

2013-05-07 @ 11:05:54
Postat av: anonym

hej måste verkligen säga att jag älskar din blogg, vi människor vill jämt ha massa saker men vi tänker aldrig på det vi faktiskt har. Allt man egentligen behöverr kärlek & ett frisk liv. Du ska vara så himla glad över att du klarade det. Min syster fick cancer för 2 år sen, allt blev som ett helvete för oss. Vi gjorde allt för att hon skulle må bra & bli frisk igen. Det gjorde så ont att se henne så sjuk men min vackra ängel klarade det. Hon kämpade och idag är hon helt frisk, hur underbart är det inte. Du är så himla stark & fin !<3

2013-05-19 @ 17:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: