”De händer alla andra, inte mig...”

Vi hör om folk som råkar ut för trafikolyckor, sjukdomar och andra plötsliga händelser, sådant som inte händer mig eller dig, det som händer alla andra. Men det är bara en inbillning som vi människor intalat oss. Jag trodde aldrig att jag skulle få cancer, det kunde väl inte jag få? Det fick ju alla andra, inte jag. Men för alla andra, så var jag den där ”någon annan”, och för mig så var det jag.

Livet kan vara som dag och natt, som solsken till regn, som vinter till vår. Livet är skört. Det kan vända fort, utan att du ens hinner blinka. Livet är inte en dans på rosor utan brister och problem, livet har hinder som måste brytas ner.

Ta vara på dagen som är, inte dagen som kommer. Planera inte för mycket, var lite mer spontan. Uppfyll dina drömmar och mål, så du hinner skapa nya. Tänk på att den där ”någon annan” kan vara du. Så ta inte livet för givet. Lev idag, lev nu

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: