Har du någon gång känt skuld för att du lever? - Det har jag!

De där med att hålla masken fast man egentligen bara vill bryta ihop...

Idag när jag satt på bussen påväg in till stan för att jobba, vällde en flod av känslor över mig. Trots musik i öronen och blicken ut genom fönstret kommer jag inte ihåg varken vad som fanns utanför fönstret eller vilken låt som spelades i mina öron. Jag var i min egna lilla bubbla. En bubbla där jag, mitt på bussen, bara ville bryta ihop i gråt.

Har du någon gång känt skuld för att du lever? - Det har jag!
Jag har de senaste åren mått dåligt över att just jag överlevde cancern, medans någon annan fick ett avslut.

Fyra år har gått sen jag blev frisk. Vad har hänt under dessa åren? Vad har jag gjort med mitt liv? - INGENTING!
Borde jag inte ha drömmar att uppfylla, mål att nå eller en värld att utforska? Nej, jag har ingenting. Varken drömmar eller mål.
Jag känner mig skyldig att göra något med mitt liv nu när jag fått en andra chans, något stort. Jag känner mig skyldig av den anledning att någon som kämpade mot helvetet men nu befinner sig uppe i de blå, kanske hade drömmar och mål att uppfylla, men som tyvärr inte fick möjligheten.

Jag blir så arg, ledsen och frustrerad. Det bubblar av känslor inom mig och skuld..  de e precis vad jag känner! 
 
 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du har gjort så mycket, du förgyller allas tillvaro, du hjälper, stöttar, ställer upp och sprider glädje!
Känn ingen skuld...du behövs på denna jord! Dina drömmar å mål kommer jag lovar. Kanske kan du inte se de nu för att du är mitt uppe i allt... Och har jobbat mycket!

Tack för att du vann❤️
Kram Frida

2015-05-14 @ 08:13:45
Postat av: Kram Kram /Elisabeth

Tappra Jennifer. Det är så jag tänker på dig när jag läser om ditt liv efter din kamp mot cancern. Din kamp är tyvärr långt ifrån över då alla biverkningar sätter sina djupa ärr. Beklagar att du fick genomlida och genomlider i detta nu. Ingen borde utsättas för sådana tragiska saker - men man uppskattar livet oftast mer efter än innan. Och du ska inte känna att du inte förtjänar att leva för det gör du. "Blicka framåt och lev livet som du är värd". Som du själv skrev har du fått en andra chans. Ta tillvara på den. Det betyder inte att du måste göra storslagna saker utan det räcker gott och väl att du vaknar med ett leende på läpparna när du vaknar efter du haft din skönhetssömn.

2015-05-17 @ 09:42:39
Postat av: Kram Kram /Elisabeth

Tappra Jennifer. Det är så jag tänker på dig när jag läser om ditt liv efter din kamp mot cancern. Din kamp är tyvärr långt ifrån över då alla biverkningar sätter sina djupa ärr. Beklagar att du fick genomlida och genomlider i detta nu. Ingen borde utsättas för sådana tragiska saker - men man uppskattar livet oftast mer efter än innan. Och du ska inte känna att du inte förtjänar att leva för det gör du. "Blicka framåt och lev livet som du är värd". Som du själv skrev har du fått en andra chans. Ta tillvara på den. Det betyder inte att du måste göra storslagna saker utan det räcker gott och väl att du vaknar med ett leende på läpparna när du vaknar efter du haft din skönhetssömn.

2015-05-17 @ 09:44:24
Postat av: Eva

Hej Jennifer min dotter fick en knöl på handen i början på februari och jag googlade bilder med knölar på handen och fann din. Då förstod jag vad min dotter fått. Det är ju en chock att inse faktum. Jag har läst din blogg flera ggr ja min syster också. Det har varit ett sånt enormt stöd för oss. Efter att jag läst om din sjukdom tog det ytterligare 4 veckor innan vi fick beskedet av. ¤:a kaotiska veckor. Under den perioden kan man säga att du förberedde mig för den resa vi skulle göra och som vi påbörjat. Jo min dotter Julia har fått samma diagnos och för mig betyder du allt. Jag ser en jättesöt, stark tjej som kämpat och klarat dig. Det är beviset för att min älskade Julia också ska klara det. Om du känner att du måste göra något stort så har du med din blogg räddat mig...

Vid sidan av alla fantastiska läkare och personalen nere i Lund så är du en av de viktigaste i vårt liv just nu. Min dotter ska klara detta precis som du. Du har givit mig förståelse för vad min lilla tjej har framför sig. Kunskap som bara en person i hela världen kunde ge och det var DU. Var stolt !!!

Vår idrottsförening Landskrona kvinnliga gymnastikförening har startat en insamling där min dotter vill samla in pengar till forskningen så att nya behandlingsmetoder som inte är så hemska ska uppfinnas
http://www.barncancerfonden.se/1309383133

Din blogg har varit ett stort stöd för mig

Eva

2015-05-29 @ 20:29:40
Postat av: O

Du som vet hur det känns när vardagen sviktar och det mesta som var så viktigt då känns så osannolikt oväsentligt nu. Sluta aldrig ta dessa saker för givna , de är de som ger mening ... Tro mig , det är inte ett dugg mer intressant göra en jorden runt resa än att sitta på en buss och lyssna på musik .
Gårdagen är bara ett minne , morgondagen är bara en förväntning ...allt du har är just nu ... denna stund. Njut av bussfärden ,låt musiken flöda i dina öron, känn varje sekund som om det vore din sista och ta inget för givet.

2015-09-19 @ 17:11:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: