Svar på tal!

Svar: Fört och främst tack för de fina orden. Jag skapade denna bloggen i maj förra året p.g.a att jag då hade väldigt mycket tankar kring allting och kunde inte riktigt förstå allt som hänt m.m. och det blev därför mycket att jag skrev ner mina tankar och bildade små texter. Men allting gick så fort när jag väl var sjuk så jag har inte hunnit ta in allting ännu och har endast varit frisk i ett år. Jag fick bara för en månad sedan reda på vad jag egentligen haft för sjukdom och vad den innebar, jag visste ingenting innan, därav kretsade många tankar kring sjukdomen. Och efter en sådan här sak är det väldigt svårt att bara släppa taget och fortsätta leva. Som jag skrev tidigare, det har bara gått ett år sedan jag blev fri från cellgifter och det lär ta några år till tills allting har lagt sig med tanke på att jag besöker sjukhuset var tredje månad för kontroll och då kommer alla minnen tillbaka automatisk när jag befinner mig under samma tak där jag fick genomgå det mesta.
Varför jag har kvar bloggen är för att jag ska kunna skriva ner alla mina tankar som andra kan ta del av, istället för att jag går till en psykolog eller något liknande och försöker få ut någonting där jag ändå inte får svar på allt jag undrar över.
Jag lever självklart i nutid och blickar framåt på vad jag vill arbeta med osv. men jag tar fortfarande dag för dag och vill inte blicka för långt framåt då jag är rädd för att aldrig nå dit jag vill komma.....
-
Och snälla ni som kommenterar var inte anonyma! Våga stå för vad ni säger/frågar... Jag tänker inte attackera Er! :)


Kommentarer
Postat av: Julia Olsson

Du är bäst gumman, älskar diiiiiig <3

2012-01-26 @ 00:41:02
URL: http://nattstad.se/jullepuff
Postat av: Annelie Ivekrans

Hej

Självklart ska du skriva av dig dina tankar för att du mår bättre då. Att skriva är som att släppa ut tankar som ska vädras, vändas vridas och diskuteras. Men när jag läser det sista i ditt svar om att du är rädd att inte komma dit du vill komma? Det är ju det som hela sidan handlar om. En andra chans?? Ska inte den chansen kännas mer underbar och utmanande? Att våga ta steget in i framtiden är något vi alla måste träna på hela tiden. Vi har önskningar och drömmar och ser framåt. Även om det bara är mot hallen och skorna när vi ska ta oss ut en vända. Vi kommer inte ut på vår promenad om vi stannar i vardagsrummet!!! Vet vad du har gått igenom under dessa åren. Kan aldrig själv förstå. Men jag vet att rädsla är en energitjuv som tar bort en bit glädje. Hoppas jag snart får läsa om vad du vill jobba med i framtiden. Du skrev att du hade funderingar på det. Jag tror att ditt framtida jobb kommer innefatta människor skrivande och massa kunskap. Du kommer vara vägledande för många som ser dig som en stor trygghet. För du har liksom tyvärr fått utkämpa en enorm fysisk och psykisk kamp. Så inget kan väl vara för svårt för dig i framtiden. Och återkontrollerna på sjukhuset ska du ta emot med tacksamhet för de påminner om svåra tider och tankar och du åker ju hem därifrån varje gång. Ta då på dig segerkronan och le mot världen.Säg: Här är jag och nu lever vi och gläds åt det lilla och ger oss efter det stora glädjefyllda livet. Och blir det jobbigt så var det någon som sjöng I Belive så högt att det gjorde ont i öronen på de som satt i sjukhussalen på drottning silvias sjukhus för några år sedan....Kram från en själ till ditt hjärta.

2012-01-26 @ 01:32:25
Postat av: Johanna

Din blogg är sjukt bra ! :D <3

Sjukt fint skrivet och allt, har själv haft cancer när jag var 3,5 år...

2012-01-27 @ 20:22:25
URL: http://tellizjojjo.blogg.se/
Postat av: Johanna igen

Tack för svaret! :D

Du verkar vara jättesnäll tkr jag! :)

Jag har egentligen inte så mke minnen från det, men jag är med i boken barncancerföreningen gett ut, under hjärntumör ;)

Vi kanske kan hålla kontakten, via mail/facebook om du vill ?:)<333

2012-01-27 @ 22:58:48
Postat av: Johanna

Tack :D Addat dej, kram! :)

2012-01-28 @ 08:07:21
URL: http://tellizjojjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: